Danmark

Sådär nu tar jag mig äntligen tid att sätta mig ner och skriva lite om Danmarkresan! har haft fullt upp sen jagkom hem så det har liksom inte blivit av. Så här kommer en kort resumé av resan:

Fredag

Gick upp kl:03:45 och åkte kl:04:30 hemifrån. Segt att vakna så tidigt kan jag säga! men det var bara att sätta sig i bilen och fortsätta sova ;P. Båten gick vid 09 typ från Göteborg där vi även hämtade upp Rasmus <3. På färjan över var det äntligen dags för frukost, så jäkla gött! man var rätt hungrig eftersom jag inte hade ätit så vidare mkt innan vi åkte. Båtresan tog väl sisodär 3 timmar, men det var helt ok, kollade lite i butiken och sådär och pussades med min älskling som jag saknat massooor! Vi var väl framme i Danmark runt 12 sådär, då åkte vi hem till Rasmus faster Tina och hans kusin Ida och tog en kopp kaffe för att sen bege oss till vetrinären med hundarna, som skulle få nått avmaskningsintyg eller vad det var. Och efter det åkte vi till Skagerup (det hette väl så? danska är inte mitt skråk kan jag säga) där vu skulle bo i ett hus som vi hyrt.



Såhär såg det ut inne i huset :) jättefint var det. Och Rasmus och jag fick ett eget rum :P.

Sen gick vi och åt och efter det kollade vi in badhuset och tog ett litet kvällsdopp och lite batsu på det. Klockan var nu ungefär 20:00 och jag kan säga att jag var rätt så slut vid den tiden! bara hem och krypa ner i sängen.

Lördag

Upp vid typ 08:30 då frukosten stog på bordet med färska frallor och massa gött. Sen bar det av raka vägen till badhuset för några timmars lek i bassängerna. Åkte till och med vattenrutschebana (stavas det så?) som jag i vanliga fall har en väldigt stor skräck för, men denna var helt ok!. Badade lite ångbastu och sen åt vi lite välbehövlig lunch! Rasmus och jag gick hem och "vilade os" lite.... och sedan gick vi ut och åt "carving buffé" på kvällen. Det var en kock som stog och skärde upp massa kött som man fick äta av, göttigt! Sen var man mätt och lite rund om foten efter ett par glas vin :P bara hem och sova efter det!


Lite oseriöst sådär....




Söndag

Rasmus födelsedag! Jag hade ju glömt hans present hemma xD han får faktiskt skylla sig själv när han säger att han inte vill ha nått, då glömmer jag bara bort det! Känns ju inte så viktigt då liksom. Men han fick ju presenter av familjen så han klarade sig ju xD. Vi gick och badade lite denna dag också, Jenny och jag var lite trötta på badet så vi simmade bara några längder sen badade vi lite bubbelpool och sen bastade vi och gjorde lite skönhetsvård med ansiktsmask och sånt :). Sen var det bowling som stog på schemat, det gick ganska bra iaf för mig, jag är fortfarande sämst på bowling men det tar sig lite iaf xD gjorde faktiskt en strike! Sen på kvällen beställde vi hem pizza och åt :) Tror nog att Rasmus var ganska nöjd med sin födelsedag :P






 Lika som bär?


Måndag

Hemresa stog på schemat! upp relativt tidigt och packa ihop alla grejer och in med allt i bilen. Vi skulle vara ute ur stugan vid 10:00. Så vi åkte runt lite och kollade och sen åkte vi till Fredrikshamn och kollade lute i affärer, men det var så jäkla kallt så kunde inte fokusera xD. Båten gick kl.14:00 till Göteborg. Vi åt lite buffé på båten och sådär, gott! Sen var det bara att sätta sig i bilen 4 timmar till så var man hemma!

Det har varit en väldigt trevlig resa med härligt folk :) det tackar jag för!



Puss och kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0