Helgen

Hallo everybodyyyy! Jag har kommit fram till att jag har glömt ungefär all engelska som jag någonsin lärt mig xD illa jag vet.

Aja, denna helgen har varit lite upp och ner, i fredags var det inte så kul, hände lite sånt som man inte tar upp i en blogg som alla kan läsa, kan säga att jag vart jäkligt ledsen och att mamma är väldigt bra att ha då :) mamma och pappa gjorde verkligen min dag då.

På fredageftermiddagen åkte mamma och jag till farmors grav (det är ju farfars grav också, men kände ju aldrig honom så säger alltd bara "farmors grav") och planterade lite blomster och gjorde höstfint :). Ibland saknar jag farmor så mkt att det gör rent fysiskt ont :S. Häromdan kom jag och tänka på när hon låg på sjukhuset och pappa och jag var och hälsade på henne och hon sa att hon var så glad för att hon fått hallonsaft och mannagrynsgröt. Hon var så ärlig och enkel och uppriktigt snäll människa inte falsk nånstans verkligen. För henne räckte det liksom att få ett glas saft så var hon världens lyckligaste människa! Det känns som en grej att ta fasta på, att lära sig att se glädjen i de små sakerna. Jag är nog ganska lik henne på det viset, tex igår när jag gick ut så var det helt vindstilla ute, knäpptyst och solen hade precis brutit igenom dimman så det såg sådär trolskt ut, då kände jag en såndär stark lycka av att bara få leva och uppleva naturen när den är som vackrast. Jag skulle nog aldrig klara av att bo i en storstad under en längre tid, ALDRIG! Där existerar inte de här små glädjeämnena på samma vis (säker på att varenda stadsbo kommer säga emot mig nu, men det är så jag känner iaf).



Såhär fint gjorde vi det :)

På fredagskvällen grillade vi jättegott kött med klyftpotatis till, och grillae bananer med choklad till efterrätt :D muuums!!!

Igår (lördag) hade vi loppiset öppet litegrann en vtilökspress och en LP-skiva för 17 kr xD haha, vilken inkomst liksom. Jag bar ner massa tunga böcker från farmor och körde ut dom till loppiset. Jag var duktig och lagade en asgod thaikyckling-gryta till middag :D sen på kvällen drog jag till Matilda i Almvik och vi kollade på VHS-filmerna som jag köpte på loppis. Det var... intressant xD ibland försvann bilden och ibland ljudet, men det är sånt man får leva med om man ska se på gamla godingar ;)

Idag har släkten varit här och firat mamma som fyller år på onsdag, trevlans. Mycket goda mackor, tårta och negerbollar :D. Nu känner jag mig förkyld :/ så skippar träningen ikväll :( får ta det lite lugnt ikväll bara och kolla på film eller nått :) hoppas på att förkylningen ger sig, har proppat i mig förkylningstablett, vitlök och kan jang nu, mer kan jag inte göra...

Hade! <3PUUSSS<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0