KATTER <3

Har jag berättat att jag ÄLSKAR katter? :D inte? i sånna fall gör jag det nu. Katter är det bästa som finns. Jag är definitivt en kattmännsika. Hundar är absolut inte min grej, ser inte riktigt pängen med dom. Eller jag tycker om uppfostrade hundar som inte skäller, dreglar eller hoppar upp på mina ben och förstör mina tajts. Nu låter jag väldigt larvig, men som sagt om hunden är lugn och fin och inte håller på  så är det lugnt. Tycker dessutom inte att hundar är speciellt söta, bara när dom är små, men alla djur är ju söta när dom är bebisar :) Nej katter ska det va :D !!

Det roliga med katter är att dom är så självständiga och coola. Så fruktansvärt kul när dom tittar på en med en blick som säger "dumma människa...." xD man märker att dom har en egen tankeverksamhet. Igår såg jag en dokumentär på svt Play som handlade om kattens historia, sjukt intressant var den.

Så nu tänkte jag ladda upp lite bilder på kattsingar, titta och njut nu alla kattälskare :D

Börjar med ett antal bilder på min lilla psykopat till katt <3 :


Soya-mysan när hon var bara liten











Här ser man hennes fina teckning. Som ni kanske förstått så är hon väldigt viktig för mig det lilla livet, helt galen är hon, men det är oftast bara underhållande xD



Här är min förra kissekatt Månz. Han var raka motsatsen till Soya. Stor, röd och tjock xD helt iskall. Rädd för gardiner, glitter, nya skor, skor som stog på "fel" plats och rädd för männsikor som gick med klampande steg. En riktig stekare som bara sov och åt.





Han var ju inte liten asså...



___________________________________________________________



Detta är en abessin, tycker dom är så gryyymt fina. När jag blir rik ska jag köpa en sån xD Soya har påbrå av den rasen, tycker man kan ana det på ögonen och huvudformen lite.



Tänk er en sånhär lite gosboll! så jäkla söta så jag dööör litegrann xD



En bengal skulle inte sitta helt fel heller! Så jäääkla fina så man blir tårögd.


Aja, jag skulle kulla sitta och kolla på katter på google i flera timmar! Blir helt jäkla förälskad xD Men min favoritras (bortsett från Soyas egen ras xD ) är definitivt abessin. Jag är inte så värst förtjust i långhåriga katter, visst dom är väldigt gulliga och ulliga men dom ser ju inte riktigt ut som en katt xD Norsk skogskatt är ju iofs en väääldigt fin ras, om det ska va långhårigt liksom.

Nu ska ni slippa mitt tjat om katter :P

see yaah!

ps. katter regerar!



Kommentarer
Postat av: Ema

sv: ja, det är de allt! jag ska försöka göra det men den lille är ju typ aldrig still ^^ han har sjuuuukt mycket damp, har aldrig sett en så störd katt tror jag, haha. tack :)

2010-10-18 @ 18:59:22
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0