hard work

Denna helg har varit ovanligt fysiskt utmanande! men mycket trevlig. Igår började vi ordentligt med att riva ut "inredningen" i garderoberna, vilket inte var särskillt enkelt. Eftersom huset byggdes 1914-15 nån gång så är allt jääävligt gammalt och jääävligt hållbart! Det första jag gör när jag fått tag på kofoten var att hugga ner en hylla, vilken sedan landade på min högra stortå.... aj.... sååå den är numera blå... tån alltså, inte hyllan xD har även kommit fram till att farmor var ett mycket stort fan av häftstift och papper. Seriöst. häftstift ÖVERALLT! gav upp att försöka ta ur alla och bankade bara in dom längre in i väggen till slut. Och varenda hylljävlen inklusive vissa väggar hade hon klätt in i paketpapper alternativt tyg, och fäst detta med älskvärda små häftstift. UNDERBART! fröutom att riva ner hyllor och avlägsna papper från väggarna har jag slitit bort golvlister, dragit ut spikar/krokar, klöst bort papp som satt på alla innerväggarna mm. detta har tagit två dagar att åstakomma, det är ju trots allt 4 garderober som aldrig blivit städade eller renoverade, någonsin.



Elektriker/bror Tom, Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket!



Jag går in för att SLAKTAAAA väggen xD skulle inte vilja möta mig själv i en mörk gränd!



mammi! det som liggar på golvet överallt är äckelpappen.



haha xD detta, bland myyyycket annat hittade vi i takfoten, spritflakor och ett munspel. det var så man roade sig i Solhem förr, musik och akohol... inte mycket har förändrats sen dess... xD



Pappa rensar takfoten, skulle gäärna ha sett hans min när han hittade skat-kadavret xD hahaha! stackarn.



Denna eminenta bild på mig får avsluta en mycket jobbig men givande helg! munskydd is the shit!! äckliga gamla tapeter från sekelskiftet blandat med död skata kräver drastiska åtgärder! :S

Bortsett från allt rivande i helgen så har jag även hunnit med att övningsköra en hel del och körde ett träningspass ikväll, så nu är jag relativt mör! Imorrn bär det av till Oskarshamn till Evelyn och Jonne :D det blir naaajs!

Puss och kraam <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0