body pump idag :D

Herre GUD vad klen jag är!!!! det är ju skrattretande! Mamma och jag var på body pump idag första ggn på flera år, och fy HELVETE vad jobbigt det var! jag är så darrig i armarna nu så jag knappt kan skriva på tangentbordet xD, det var en utmaning att tvätta håret förut, så mkt skakar jag. men på ett sätt är det skönt när man känner att det tar liksom. Kommer dock ha träningsvärken from hell imorgon, men det är det väl värt antar jag. Det är så jäkla skönt nu när man kommit igång och tränat ordentligt, när man ser och känner resultat så pass snabbt. I mitt fall handlar det ju inte om att bränna fett utan att bygga muskler och få upp flåset samt så måste jag träna min rygg för att den inte ska dumma sig, den är ju felkonstruerad som sagt. På samma sätt som jag antar att tjocka människor känner sig när de börjar träna så känner jag också! fast med den skillnaden att dom känner sig feta och äckliga så känner jag mig klen och benig och allmänt otränad. Jag känner mig så himla liten! jag vet, man ska väl inte klaga på att man är smal, men vafasen! jag orkar ju ingenting! Så mitt mål är att bygga upp lite mer kroppsmassa så jag inte ser så himla tanig ut, och allmänt må bättre. Jag känner att magen och benen är lättast att träna, det är där jag ser resultat redan. Annat är de med mina små fågelbensarmar som inte mkt förmår :S men det ska förhoppningsvis body pumpen råda bot på :).

Annars idag har jag varit i stan och pluggat körteori med Matilda, bokat klipptid (ironiskt att jag kan klippa alla andra men inte mig själv), lunchat på söderköket med pappa, Matilda och hennes pappa :) mycket trevligt må jag säga! Sen när jag kom hem var jag så himla trött så jag la mig i soffan och läste true blood och somnade så nu vet jag inte vart jag är i boken xD

Aja, imorrn är det fredag vilket innebär att älsklingspojken kommer hem :D lycka på det <3 dock har han gått och blivit sjuk det lilla livet så får se hur mkt vi kan göra, blir väl att ta hand om han om han fortfarande är dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0