snöstorm

Fy helvete vad snö det är!!! nu får det verkligen inte komma mer. Idag vaknade jag hos Rasmus i Västervik, som över natten förvandlats till ett litet white wonderland, fast så mkt wonderland vet jag inte om det var :S blåsigt, snöigt och halt så in i helvete!! men det var bara att pallra sig iväg till bussen i snöyran. Bussen var faktiskt bara 10 min sen :D woooow! Men här hemma har vi varit insnöade större delen av dagen. Plogen kom klockan 14:20 tror jag det var. Det var ca 30 cm snö på vägen så vi har inte kunnat komma ut med bilen, vilket också innebar att Elinor och Mats inte kunde ta sig hit och baka lussebullar som det var tänkt :( blev en heldag med snöskottning ist. Så jäkla drygt verkligen, blir deprimerad av snö. MEN positivt är att vi faktiskt har strömmen kvar :D :D annars brukar det ju alltid vara nått litet trädskrälle som nödvändigtvis måste ramla PRECIS på en elledning.

Här kommer ett litet bildspel på hur det ser ut i Västerviks kommun nu:



På väg till busstation i Västerviken, här ser ni st petrikyrkan



precis så att snön räckte över stövelskaftet på mina kängor! YES!



Men det var bara att knalla på, för det gick ju inte direkt att komma ut med bilen så jag fick gå hela vägen :(



Och en lång promenad blev det!



hu...



Gissa om jag var glad när jag såg vårt hus i fjärran!!! xD

Aja, mkt snöskottning har det iaf blivit dom senaste dagarna, framförallt idag!

Men jag är glad för Rasmus kommer hit ikväll :D han åker till Gbg imorrn ist! Inte så kul att åka nu i dethär vädret direkt.

Imorrn är det säljkurs som står på shemat! får se om jag tar mig in till stan helskinnad i detta vädret!

bye <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0