säljkurs!

Idag var det första dagen på säljarkursen! Det var ett jättetrevligt gäng verkligen :D. Dock var vi bara 7 pers där, det var många som var insnöade eller sjuka, too bad för dom liksom ;) då får ju vi som var där större chans på jobben!

Kursen började med lite inledning och vi gick igenom lite säljteknik och retorik och vad man ska/inte ska säga till kunden. Sen fick vi en genomgång om Svensk premierådgivning som är tjänsten som vi ska sälja för tillfället. Lite krångligt då jag aldrig hört talas om den förut :S fast jag fattade ganska bra vad det handlade om. Sen fick vi lyssna på lite säljsamtal och snacka med säljarna på företaget, jättetrevliga dom med skall tilläggas! Sen vid 14-tiden så fick vi börja ringa själva!!!! Fy fasen vad svårt det var att sälja! jag kände att jag inte alls var tillräckligt påläst om svensk premierådgivning, visst jag hade fattat konceptet vad det var för nått men inte på långa vägar så att jag skulle kunna sälja det till någon annan :S. Det var faktiskt en på kursen som lyckades sälja! mäkta imponerd måste jag säga. Det är riktigt svårt när kunden börja ställa massa frågor som jag inte har en aning om svaret på :S kände mig riktigt borta några ggr faktiskt. Sen vardet ju självklart folk som inte ens ville ge en en chans och prata ens :/ men sen så fanns det ju tvärt om endel som var JÄTTEtrevliga och kunde säga ifrån på en snällt sätt :) det uppskattas. Jag kan känna att jag har lite för lätt att ta åt mig när folk är spydiga mot en eller när jag inte lyckas sälja nått. Men som sagt det var ju första dagen!! herre gud vad kan man begära liksom?? tyckte att jag var modig som vågade ringa till helt främmande människor bara sådär!

(bild från google)

Så mitt budskap till er alla idag är: Var trevlig mot telefonförsäljare! ge dom en chans!!! för det erbjudandet vi säljer är faktiskt RIKTIGT bra!

Men att nu ska jag slänga mig i soffan! så sjukt jäkla trött så det är ju löjligt.

Hade naaajs och önska mig lycka till imorrn på kursen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0