Nu är det vinter!

Nu är det verkligen vinter! massa snö ute nu. Jag personligen kan tycka attdet är ganska mysigt med snö, men bor man på landet så är det faktiskt mest jobb :S skotta hur mkt som helt, vi har inte satt på skaktbladet (stavas det så?) på traktorn, det får vi väl göra mitt i snöstormen som vanligt eftersom ingen tänkerpå det INNAN det är en halvmeter snö ute! Sen att vår traktor är av årsmodell 1959 gör inte saken lättare.... igår hade mamma och pappa lite halvt panik över att det snöade, blir så himla stressigt.

MEN! jag är endå positivt inställd! känner mig massa julpysslig nu :D ser fram emot att baka lussebullar med Elinor och att julpyssla och dricka glögg med Evelyn och hennes mamma :)



Såhär ser det ut utanför mitt fönster idag! blir inte varmare i rummet av att det är en spricka i fönstret heller xD

hej hopp! nu ska jag ut och skotta snö!

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: men tack så hemskt mkt:)

2010-11-24 @ 15:13:22
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0